Dėmesio centre – Trans-Kaspijos tarptautinis transporto maršrutas
Po pastarųjų dvejų metų įvykių, susijusių su nestabilia geopolitine padėtimi Rytų Europoje ir Artimuosiuose Rytuose, logistikos įmonėms, siekiančioms išlaikyti savo pozicijas rinkoje, itin aktualus tapo alternatyvių krovinių gabenimo maršrutų tarp Azijos ir Europos poreikis.
Trans-Kaspijos tarptautiniame transporto kelyje (TTTK), jungiančiame Kiniją, Kazachstaną, Azerbaidžaną, Gruziją, Turkiją ir Europą, krovinių srautas labai išaugo. Kazachstano geležinkeliai pranešė, kad vien per pirmąjį 2023 m. pusmetį šiuo maršrutu pervežtų krovinių kiekis siekė 1,3 mln. tonų, t. y. net 77,2 % daugiau nei per atitinkamą 2022 m. laikotarpį. Per pirmuosius tris 2023 m. ketvirčius TTTK maršrutu iš viso buvo pervežta 2 mln. tonų krovinių, t. y. 88 % daugiau, palyginti su atitinkamu 2022 m. laikotarpiu, skelbia Kazachstano žiniasklaida.
ES remia ir skatina investicijas į TTTK
2023 m. birželio mėn. Europos rekonstrukcijos ir plėtros bankas (ERPB) atliko Europos Komisijos finansuojamą tyrimą siekiant nustatyti, kaip pagerinti tvarias transporto jungtis ir investicijas Kazachstane, Kirgizijoje, Tadžikistane, Turkmėnistane ir Uzbekistane. Tyrime, kuris yra ES „Global Gateway“ strategijos dalis, rekomenduojamos 33 investicijos į infrastruktūrą ir septynios kitos susisiekimą gerinančios priemonės, pavyzdžiui, koridoriaus valdymo institucijos įsteigimas, transporto dokumentų skaitmeninimas ir tarifų nustatymo koordinavimas. Šios priemonės padidintų Vidurio Azijos transporto jungčių veiksmingumą ir patrauklumą.
„AsstrA“ į klientą orientuotas požiūris: Transporto sprendimai Trans-Kaspijos kelyje
„AsstrA-Associated Traffic AG:“ taip pat pastebi augantį klientų poreikį ieškoti alternatyvų įprastiniams maršrutams. Šiuo atžvilgiu ypač svarbus yra Trans-Kaspijos maršrutas, kuriuo vežami kroviniai iš Europos į Vidurinę Aziją. Bendrovės ekspertai įgyvendino projektą, kurio tikslas – pristatyti krovinį iš Suomijos į Kazachstaną. Maršrutas buvo suplanuotas per Turkiją, paskui Kaukazą, apėmė keltų perkėlimą iš Helsinkio į Taliną ir iš Baku į Aktau ir galiausiai nusidriekė 8 500 km. Plataus „AsstrA“ padalinių ir patikimų partnerių tinklo dėka, krovinys į galutinę paskirties vietą buvo pristatytas per trumpiausią įmanomą laiką.
„Atsižvelgdami į kliento poreikius, sukūrėme maršrutą iš Suomijos į Kazachstaną, atsižvelgdami į sankcijų apribojimus, kurie draudžia tranzitą per Rusijos teritoriją. Esu dėkingas kolegoms iš „AsstrA Turkey“, kurie yra atsakingi už šio maršruto sukūrimą ir eksploatavimą, užtikrinant klientų pasitenkinimą ir veiklos sėkmę“, - sako Risto Eskelinen, IPL Suomijos skyriaus vadovas.
Autorius: Eliza Dzikowska.