Ramilya Akhmetova
Transkaspijos tarptautinis transporto kelias (angl. Trans-Caspian International Transport Route; (TITR) arba Vidurinysis koridorius (angl. Middle Corridor) eina per Kiniją, Kazachstaną, Kaspijos jūrą, Azerbaidžaną ir Gruziją. Kasmet šiuo maršrutu gabenama iki 10 mln. tonų krovinių, įskaitant 200 tūkst. konteinerių, skirtų Europai. Šis kiekis yra nepaprastai didelis, atsižvelgiant į turimą maršruto infrastruktūrą.
Transkaspijos tarptautinis transporto kelias buvo nutiestas 1996 m., siekiant paspartinti susisiekimą tarp Kaspijos jūros apylinkėse esančių šalių ir Kinijos.
Iš karto po transporto koridoriaus atidarymo kilo nemažai problemų, susijusių su pasenusiais keliais ir geležinkeliais, taip pat su transporto priemonių ir techninės įrangos perkrovimui pasienio punktuose trūkumu, dėl kurių galiausiai sumažėjo eismo pralaidumas. Tačiau laikui bėgant regiono šalys skyrė daugiau dėmesio infrastruktūros plėtrai ir gerinimui, taip pat papildomų transporto maršrutų tiesimui.
Šiuo metu Transkaspijos tarptautinis transporto koridorius yra vienas iš svarbiausių maršrutų, naudojamų įgyvendinant „Juostos ir kelio“ (angl. Belt and Road Initiative) iniciatyvą. Jis turi svarbų vaidmenį Kinijos ekonominiam vystymuisi ir sudaro didelę regiono krovinių srauto dalį. Kaspijos jūros regiono valstybės intensyviai stengiasi gerinti infrastruktūrą, kurti transporto centrus ir laisvosios prekybos zonas bei „ateities uostus“, kad pritrauktų Kinijos tranzitą.
Palanki Kazachstano geografinė padėtis TITR atžvilgiu yra svarus argumentas toliau investuoti į regiono transporto koridorių. Kazachstano vyriausybė nustatė prioritetą pritraukti investicijas į Transkaspijos tarptautinio transporto koridoriaus plėtrą. Tai turės teigiamą ekonominį poveikį Vidurinės Azijos šalims.
Siekiant pagerinti krovinių pristatymo terminus, šiame maršrute bus pašalintos įvairios esamos kliūtys. TITR šalims infrastruktūros pajėgumų gerinimas yra svarbiausias prioritetas, kuris padės užtikrinti veiksmingą, kokybišką ir gerai koordinuotą darbą viso logistikos proceso metu.
„AsstrA-Associated Traffic AG“ mano, kad šis maršrutas yra strategiškai svarbus siekiant teikti veiksmingus logistikos sprendimus klientams iš Turkijos, Europos, Kinijos ir Kazachstano. Šiuo metu alternatyva kelių transportui iš Turkijos į Kazachstaną yra geležinkelių transportas. Pristatymo laikas ilgesnis, tačiau tarifai gana palankūs. Jei krovinys yra sunkiasvoris arba pristatymas planuojamas prieš 3-4 mėnesius, yra naudinga galimybė pristatyti krovinį iš Turkijos, Gruzijos ar Azerbaidžano į Kazachstaną 1,5 ar net 2 kartus mažesnėmis sąnaudomis.
Palaikome gerus darbo santykius su svarbiausiais TITR paslaugų teikėjais ir laikui bėgant toliau siekiame palankesnių sąlygų savo klientams. Atsižvelgiant į šiuo metu galiojančius tarptautinius apribojimus ir sankcijas, Transkaspijos tarptautinis transporto koridorius yra puikus sprendimas tiek siuntėjams, tiek gavėjams“, – sako Ramilya Akhmetova, „AsstrA-Associated Traffic AG“ filialo Kazachstane vadovė.
Autorius: Malika Arzuyeva.