Vladislav Lagun
Marina Syroezhkina
Procesų automatizavimas ir robotų panaudojimas jau seniai yra įprasta praktika pramonės įmonėse. Skaitmeninis įprastų užduočių delegavimas suteikia galimybę gamyklų ir fabrikų darbuotojams atsikratyti nereikalingo darbo krūvio, o žmogiškieji ištekliai skiriami svarbesnėms, kūrybiškumo reikalaujančioms užduotims atlikti. Po kelių dešimtmečių aktyvaus naudojimo, automatizavimas tapo populiarus ir verslo aplinkoje.
Šiame straipsnyje Vladislav Lagun, „AsstrA-Associated Traffic AG“ komercijos direktorius, ir Marina Syroezhkina, „AsstrA“ Informacinių technologijų departamento direktorė, aptaria, kaip įmonės padidina produktyvumą bei patobulina procesus taikydamos automatizavimą ir naudodamos robotus.
Manau, kad šiomis dienomis tarptautiniame versle matome tendencija, kai įmonės tarpusavyje bendrauja ir keičiasi daugybe duomenų pasitelkdamos įrenginių tarpusavio ryšį (angl. machine-to-machine). Tradiciškai tokią komunikaciją vykdo žmonės.
Dabar logistika yra ypač tarptautinė industrija, kuri išliks vadinamuoju „žmonių verslu“. Čia aplinka kinta taip greitai, kad mašinos paprasčiausiai negali pakeisti žmogaus, nes yra per daug sudėtingų veiksnių ir procesų. Žmogaus smegenys yra vienintelis dalykas, galintis veiksmingai apdoroti visus šiuos dalykus vienu metu.
Tai ir yra pagrindinės priežastys, kodėl „AsstrA Group“ priėmė strateginį sprendimą ir toliau save laikyti „žmonių verslu“. Mūsų žinutėje netgi yra užrašas „Logistika su žmogišku prisilietimu“, kuriuo pabrėžiamas asmeninis dėmesys, kurį skiriame klientams ir kurį jie pastebi.
Šiandien visuomenė gali įvairiais būdais naudotis skaitmenine infrastruktūra. „AsstrA“ komanda tiki, kad požiūris „Logistika su žmogišku prisilietimu“ gali būti papildytas skaitmeniniais sprendimais, kad klientams būtų suteikta pridėtinė vertė. Dabar šis principas atsispindi keliose „AsstrA“ skaitmeninėse iniciatyvose.
Pakalbėkime apie EDI
Elektroniniai duomenų mainai (angl. Electronic Data Interchange, EDI) yra verslo dokumentų mainai tarp verslo partnerių standartiniu elektroniniu formatu naudojant kompiuterių tarpusavio ryšį (angl. Computer-to-computer).
2022 metais „AsstrA“ atliko 8 200 EDI užsakymus, 5% daugiau negu 2021 metais.
Pagrindiniai EDI privalumai:
Pirmiausia, mažiau rankinio darbo metu atsiradusių klaidų. Tokios klaidos nėra dažnos, tačiau pasitaiko, kai užduotis atlieka žmonės, ypač kai su pasikartojančia informacija dirba daug žmonių.
Antra, mažiau laiko skiriama bendravimui su tiekimo grandinės partneriais – daugiau laiko bendravimui su klientais. Specialistai gali dirbti efektyviau ir paskirti savo laiką didesnę vertę kuriantiems darbams negu sekti smulkias detales, kurias kompiuteris atlieka geriau.
Trečia, EDI sprendimais sukuriami tiekimo grandinės duomenys, kuriuos galima analizuoti siekiant nustatyti galimus procesų patobulinimus arba sutaupyti lėšų. Jei sakoma, kad duomenys yra šiandienos auksas, tuomet EDI sistemos yra aukso kasyklos.
Analizė yra madinga, o mašininis mokymasis – varomoji jėga
„AsstrA“ naudoja dirbtinio intelekto ir mašininio mokymosi įrankius ir metodus dirbant su tam tikra struktūrizuota komunikacija. Klientai gali naudotis „AsstrA“ siūlomais greitesniais procesais. Kai iš konkretaus kliento el. paštu gauname transporto užsakymą, galime el. laiške pateiktą informaciją paversti jau užpildyta arba beveik užpildyta transporto užsakymo forma mūsų transporto valdymo sistemoje, užuot tą pačią užduotį atlikę rankiniu būdu.
„AsstrA“ taip pat naudoja mašininio mokymosi elementus tam, kad sistemingai apdorotų sąskaitas faktūras vežėjams. Tai leidžia sutrumpinti sąskaitų faktūrų tvarkymo laiką ir galiausiai pagreitina atsikaitymą už transportavimo paslaugas. Vežėjai greičiau gauna atlygį už suteiktas paslaugas, nes „AsstrA“ išvengia vėlavimų gaunant sąskaitas faktūras, jų nereikia siųsti iš vieno biuro į kitą ir įvesti į sistemas.
Kas yra RPA?
Robotizuotas procesų automatizavimas (angl. robotic process automatization) (RPA) – tai verslo procesų optimizavimas naudojant robotizuotą automatizavimą. RPA yra taikomas tais atvejais, kai neįmanoma įdiegti visiško automatizavimo.
Robotas – tai scenarijus, užprogramuotas atlikti tam tikras užduotis. Tuo pat metu roboto veiksmai visiškai pakeičia žmogaus, kuris kitu atveju atliktų darbą, veiksmus.
„AsstrA-Associated Traffic AG“ ekspeditoriai yra pagrindiniai IT komandos vidaus klientai, kai kalbama apie RPA diegimą. Robotizuotas procesų automatizavimas įdiegtas veiklos departamente perduodant duomenis iš vienos sistemos į kitą.
2022 metais RPA algoritmas perskaitė 2 000 gautų el. laiškų, 1% daugiau negu 2021 metais.
Privalumai partneriams: Vežėjų portalas
Nuo vidinių skaitmeninių sprendimų pereikime prie Vežėjų portalo – ne mažiau svarbios žiniatinklio programos, kurią „AsstrA“ komanda naudoja bendravimui su vežėjais.
75 „AsstrA“ lojaliausių vežėjų reguliariai naudojasi programėle. Programėlėje turime vadinamųjų „laisvųjų krovinių“, arba siuntų, kurioms iš anksto nepaskirti vežėjai, suvestinę. Visi mūsų patvirtinti vežėjai gali peržiūrėti ir priimti visas siuntas, kurias jie norėtų gabenti. Vidutiniškai per savaitę į sąrašą įtraukiame 160 krovinių.
Tai puikus papildomo vežėjų darbo šaltinis. Kasdien lankydamiesi „AsstrA“ krovinių suvestinėje jie gali užsidirbti papildomų pajamų.
Papildomas privalumas vežėjams, prisijungusiems prie sistemos, yra galimybė vienoje vietoje matyti visą svarbią informaciją apie darbą su „AsstrA“: sutartis, sutartus tarifus, susitarimus dėl pajėgumų ir t.t. Potencialūs vežėjai taip pat gali naudotis portalu, kad taptų patvirtintais vežėjais.
Jei vežėjas susieja savo sunkvežimiuose naudojamą telematikos sistemą, šių sunkvežimių buvimo vietą galima stebėti sistemoje. Šiais buvimo vietos duomenimis galima dalytis su klientais, todėl tai naudinga visoms šalims. Klientas visada mato savo gabenamą krovinį, žino, ar jis gabenamas pagal grafiką, ir planuojamą pakrovimo laiką. Naudojant EDI ryšį visa ši informacija gali būti pasiekiama internetu arba tiesiogiai rodoma įmonės sistemoje be papildomų prisijungimų, kad būtų užtikrintas geras visos tiekimo grandinės matomumas.
Jei sunkvežimyje nėra GPS siųstuvų, yra kitas sprendimas – „AsstrA Track&Trace“ mobilioji programėlė, kurią galima įdiegti vairuotojo telefone ir kuri užsakymo metu perduos buvimo vietos duomenis klientui.
Autorius: Anastasiya Onoshko.