Marcin Nagodziński
Įprastai kiekvienais metais prieššventinio apsipirkimo pikas vyksta ketvirtąjį ketvirtį. Reaguodami į prieškalėdinę karštligę, mažmeninės prekybos tinklai papildo atsargas dar gerokai prieš šventes, kartais net vasarą. Šiuo įtemptu metų laiku logistikos sektorius ieško sprendimų, kaip sumažinti užsakymų kaupimosi poveikį.
Planavimas atlieka svarbų vaidmenį tinkamai ruošiantis švenčių laikotarpiui. Padidėję apsipirkimų mastai reikalauja duomenų analizės, tinkamo darbo paskirstymo ir kompetentingo krūvių valdymo.
„Planuojant tiekimo grandinę, yra labai svarbu derėtis su klientais dėl numatomų pardavimų apimčių. Jei nežinome partnerių, su kuriais esame sudarę bendradarbiavimo sutartis, planų, negalime užtikrinti tinkamo atsargų kiekio. Ruošiantis sezonui, taip pat padeda geras kliento veiklos ir sektoriaus supratimas", – pabrėžia „AsstrA“ pardavimų specialistas Marcin Nagodziński.
Ankstesnių pardavimų piko laikotarpių analizė padės prognozuoti šio sezono didelio masto užsakymus ir juos įvykdyti. Parduotų prekių kiekis, samdomų darbuotojų skaičius, naudojamas sandėlio plotas, bendra paklausa ir logistikos tendencijos yra veiksniai, į kuriuos verta atsižvelgti. Taip pat verta parengti reagavimo į krizes planą ir įdiegti sistemą, skirtą nustatyti silpnąsias vietas prieš prekybos srautų padidėjimą švenčių metu.
„Jau kelerius metus, stebime pardavimų augimą visą ketvirtąjį ketvirtį, ne tik gruodį. Tai lemia augantis pirkėjų suvokimas apie prekių prieinamumą ir sparti elektroninės prekybos plėtra. Be to, ilgesnius pristatymo terminus taip pat lemia pandemija, įsiveržimas į Ukrainą ir sparčiai didėjanti infliacija. Pirkėjai suvokia pokyčius ir apsiperka šventėms iš anksto", – priduria Marcin Nagodziński.
„AsstrA“ atlikta pastarųjų trejų metų prekių gabenimo apimčių Europos viduje analizė rodo, kad per šį laikotarpį, antrajame pusmetyje buvo įvykdyta vidutiniškai 4,3 proc. daugiau transporto užsakymų, lyginant su pirmuoju pusmečiu. Todėl kalbant apie užsakymų vykdymą, trečiasis ketvirtis yra labai svarbus. Palyginti su trimis ankstesniais ketvirčiais, ketvirtajame ketvirtyje mados ir grožio, pakavimo bei statybinių medžiagų sektoriuose užsakymų apimtys yra gerokai didesnės.
Autorius: Kamila Rynkiewicz.