Dmitri Krolov
Anna Smirnova
„Transport Intelligence“ 2022 m. ataskaitos „Pasaulinis krovinių ekspedijavimas“ duomenys rodo, kad 2021 m. pasaulinė ekspedijavimo rinka atsigavo ir viršijo iki pandemijos buvusį lygį. Remiantis šiais duomenimis, pasaulinė krovinių ekspedijavimo rinka 2021 m. išaugo 11,2 proc. ir prognozuojama, kad 2022 m. ji augs 5,7 proc. Rinkos dalyviai turi imtis ryžtingų veiksmų užtikrinti, kad sektoriaus tolesnis auginimas būtų suderintas su ES privalomais tikslais iki 2050 m. neutralizuoti poveikį klimatui ir Jungtinės Karalystės vyriausybės nulinio išmetamųjų teršalų kiekio strategija.
Dar prieš priimant oficialius reglamentus, jau kelerius metus transporto ir logistikos įmonės diegia mažataršio transporto sprendimus. Investuotojai ir kiti suinteresuotieji subjektai ragina šias įmones prisiimti atsakomybę už pernelyg didelį šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą. Vis daugiau didelių įmonių pirmenybę teikia ekologiškai sertifikuotiems arba aplinką tausojančius sandėlius turintiems logistikos partneriams arba netgi renkasi išskirtinai tik tokius partnerius.
„Tokioms įmonėms kaip „AsstrA“, šiuo metu šios iniciatyvos yra susijusios ne tik su aplinka, bet ir su ekonomika. Pastaruoju metu padidėjusios energijos kainos, žaliavų trūkumas ir noras mažinti priklausomybę nuo Rusijos dujų paskatino didesnį susidomėjimą aplinkosaugos sprendimais projektuojant sandėlius ir logistikos procesus. Laikui bėgant šie sprendimai bus taikomi didesnėms prekybos apimtims ir verslo apimtys didės. Procesų optimizavimas padės transporto ir logistikos įmonėms valdyti paklausą bei efektyviai prisitaikyti prie sparčių pokyčių ir plėtros. Todėl mes pradėjome įgyvendinti savo ESG strategiją (aplinkosauga, socialiniai reikalai ir įmonių valdymas), kuria „AsstrA“ vadovausis siekiant tvaraus vystymosi", – sako „AsstrA-Associated Traffic AG“ tvaraus vystymosi vadovas Dmitri Krolov.
„Atsižvelgiant į numatomus teisės aktus, kuriais siekiama sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, logistikos sektorius turi daug nuveikti. Remiantis Jungtinės Karalystės vyriausybės prielaidomis, siekiant naujojo tikslo iki 2050 m. visas grynasis išmetamas šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis iki 2050 m. turi būti sumažintas iki nulio. Kad tai iš tikrųjų įvyktų, logistikos sektorius jau dabar turi imtis svarbių priemonių sumažinti jo daromą neigiamą poveikį aplinkai. Papildomi apribojimai transporto įmonėms, nebūtinai yra vienintelis atsakymas. Vidaus valdymo iniciatyvos yra raktas į sėkmę“, – sako „AsstrA“ pramonės projektų logistikos skyriaus vadovė Jungtinėje Karalystėje Anna Smirnova.
Pagrindinis dėmesys skiriamas tiekimo grandinėms. Jos sudaro didelę įmonių išmetamo CO2 kiekio ir veiklos sąnaudų dalį ir yra labai jautrios klimato kaitos rizikai, pvz., stichinėms nelaimėms ir kylančiai temperatūrai. Renkantis logistikos paslaugų teikėjus, įvairių sektorių įmonės peržiūri visus savo vertinimo kriterijus – nuo transporto rūšies iki sandėliavimo pajėgumų.
„AsstrA“ požiūris į tvarų vystymąsi grindžiamas trims ramsčiais: tvarus verslo augimas, socialinis vystymasis ir atsakomybė bei aplinkos apsauga. Bendrovė stebi savo išmetamus CO2 kiekius ir planuoja sumažinti neigiamą poveikį aplinkai. Siekiame iki 2025 m. sumažinti savo CO2 pėdsaką 25 proc., o iki 2030 m. – 50 proc.“, – priduria Dmitri Krolov.
Autorius: Aneta Kowalczyk.