Izabela Przyborowska
Michał Młynarski
Darbo aplinkos, sudarančios galimybes darbuotojams tobulinti savo kompetencijas, sukūrimas yra svarbus žingsnis įmonėms siekiant išlaikyti geriausius savo specialistus. Gera įmonės viduje taikoma darbuotojų atrankos sistema yra pagrindinis ilgalaikio organizacijos vystymosi veiksnys. Tai pašalina vadinamąsias „stiklo lubas“ ir, svarbiausia, sudaro darbuotojams profesinio tobulėjimo galimybes vienoje įmonėje, net jei jų karjeros planai keičiasi. Įmonės viduje vykdomose darbuotojų atrankos priemonėse dalyvaujantys darbuotojai gali pakilti įmonės organizacinėje hierarchijoje skiriant juos į aukštesnes pareigas, tai yra daryti vertikalią karjerą arba daryti horizontalią karjerą, keičiant jų vykdomų pareigų sritį.
„AsstrA“ stengiamės padėti savo darbuotojams tobulėti ir patiems pasirinkti savo karjeros galimybes. Suteikiame jiems galimybę įgyti naujos patirties ilgalaikį užimtumą skatinančioje darbo aplinkoje. Patirtis rodo, kad kompleksinių mokymo sistemų taikymas, taip pat vertikalios ir horizontalios darbo karjeros pokyčiai mums padeda ne tik išlaikyti darbuotojus. Tai taip pat padeda mums pasiekti vykdomos darbuotojų atrankos tikslus, pagerinti darbuotojų efektyvumą ir padidinti asmenų pasitenkinimą darbu“, – pabrėžia „AsstrA Polska“ žmogiškųjų išteklių vadovė Izabela Przyborowska.
Labai svarbu skatinti darbuotojų profesinį tobulėjimą. Komandos narys yra produktyvesnis, labiau motyvuotas ir daugiau pasitiki savimi, jei jam paramą teikia lyderiai. Dėl to jis ar ji gali pasiekti dar geresnius rezultatus ir planuoti tolesnį profesinį tobulėjimą įmonės struktūroje
„2010 m. įsidarbinau „AsstrA“ krovinių ekspeditoriumi ir ėjau šias pareigas daugiau nei dvejus metus. Buvau gana neblogas ekspeditorius, tačiau norint kažką pasiekti, teko dėti labai dideles pastangas. Po to perėjau dirbti į padalinį, kuris anksčiau buvo vadinamas Tiekėjų poskyriu, kuris tuo metu buvo Verslo analizės skyriaus dalis. Ten atradau tikrąjį savo pašaukimą ir vietą įmonėje. Pagaliau galėjau visapusiškai panaudoti savo talentą ir sugebėjimus bei sėkmingai dirbti dėl savo asmeninių savybių, o nes jas užgniaužiant. „AsstrA“ dirbu daugiau nei dešimtmetį ir joje sparčiai vyksta mano profesinis tobulėjimas. Metams bėgant, pasikeitė mano vaidmuo, lūkesčiai, reikalavimai ir pareigos. Mačiau, kaip mano poskyris, kuris buvo reorganizuotas į Santykių su tiekėjais valdymo (SRM) padalinį ir neseniai pertvarkytas į Transporto paslaugų skyrių, nuo visas funkcijas atlikusios vienos moters, nepakeičiamos Olgos Mamedovos išaugo iki padalinio, kuriame dirba 10 asmenų, ir yra numatoma tolesnė plėtra. Komandos dydis ir personalas pasikeitė, aš vykdžiau daugelio jos narių atranką. Kai kurie mano kolegos, pradėję karjerą „AsstrA“ mano globojami, jau persikėlė į kitus padalinius ir skyrius. Mūsų darbo ir vykdomo stebėjimo apimtys išaugo ir vystėsi atsižvelgiant į rinkos poreikius, įmonės plėtrą bei gerėjantį jos įvaizdį. Darbo krūvis kartais buvo milžiniškas, dirbau beprotiškai daug valandų ir patyriau didžiulį stresą, tačiau įveikiau sunkumus, nes turėjau šiam darbui reikiamas savybes“, – sako Santykių su tiekėjais valdymo (SRM) padalinio vadovo pavaduotojas Michał Młynarski
Norint, kad darbuotojas ilgą laiką sėkmingai dirbtų tam pačiam darbdaviui, svarbiausia yra rasti jam tinkamą vaidmenį, kuris jam patinka ir sudaro galimybes pasiekti naujus tikslus bei pasinaudoti jo ar jos unikalių įgūdžių ir bruožų visuma.
„Mano karjeroje „AsstrA“ visą laiką netrūko įvairovės. 2008 m. pradėjau dirbti kaip stažuotojas ir šios funkcijos suteikė man gerą pagrindą tolesniam tobulėjimui. Šis pagrindas vis dar labai padeda man šiandien. Žinau, kaip suteikti kolegoms optimalią paramą, nes esu patyręs beveik visas situacijas, su kuriomis jie susiduria kasdieniame darbe. 2016 m. subūrus Skubaus pristatymo skyriaus komandą, pradėjau naują karjeros etapą. Nuo to laiko esu bendrai atsakingas už vadovavimą didelei asmenų grupei. Vadovavimo funkcijų vykdymas buvo esminis pokytis, susijęs su daugybe kliūčių. Tačiau iki šiol sugebėjome sukurti didelį padalinį ES. Šiais metais siekiame aptarnauti 13000 krovinių siuntų ir turime ambicingų tikslų. Netrukus vykdysime veiklą daugiau nei 10 šalių, kad būtume arčiau mūsų klientų ir vežėjų“, – sako Magdeburgo skubių ir dalinių krovinių skyriaus vadovas Christian Eckstein.
Autorius: Aneta Kowalczyk.