Robert Szymańczak
Per pastarąjį dešimtmetį aktyviai plėtėsi krovinių terminalai, ypač kaip paskirstymo tinklų dalis. 2022 m. pirmąjį pusmetį sandėliavimo pajėgumai Lenkijoje sudarys 25 mln. m², 2012 m. jie buvo 2,14 mln. m². Tačiau pandemijos nulemtas e. prekybos bumas pakeitė prekių paskirstymo ir tvarkymo procesus. Operacijos specializuotuose sandėliuose buvo pertvarkytos, kad būtų galima užtikrinti efektyvesnį atrinkimą ir pakavimą.
Prieš dešimt metų dauguma logistikos operacijų buvo susijusios su prekių tiekimu į parduotuves ar kitus paskirstymo punktus ir apėmė tik B2B (verslas – verslui) rinką. Pastaruoju metu augant e. prekybai, pasikeitė tradicinės prekybos ir tiekimo grandinių struktūros. Logistikos paslaugų teikėjai pradėjo tvarkyti didelius mažų B2C (verslas –vartotojui) užsakymų kiekius. Tai savo ruožtu lėmė sandėlių išdėstymo, procesų ir technologijų bei darbo rinkos pokyčius. Kai kurie sandėliai tapo didžiuliais paskirstymo centrais, apdorojančiais tūkstančius siuntų per dieną.
„Naujos technologijos sparčiai pakeitė sandėlių operacijų procesus. Pagrindinės naujovės daugiausia susijusios su robotizavimu ir procesų automatizavimu. Prekių atrinkimo efektyvumą padidino atrinkimo valdymo balsu „"Pick-by-Voice" sistemos, šviesų ir šviesos diodų pagrindu veikiančios atrinkimo šviesos pagalba "Pick-by-Light“ sistemos bei papildytos realybės technologiją naudojančios atrinkimo vaizdo pagalba "Pick-by-Vision" sistemos. Radijo dažnio identifikavimo (RFID) technologijos naudojimas sutrumpino sandėlio operacijų laiką ir pašalino daugumą klaidų. Bepiločiai orlaiviai iš esmės pakeitė siuntų pristatymo būdą e. prekyboje, o logistikos paslaugų teikėjų ir klientų IT sistemos buvo integruotos", – dalijasi informacija Błonie vietovėje esančio „AsstrA" sandėlio vadovas Robert Szymańczak.
Naujos technologijos taip pat reiškia naujus iššūkius. Siekiant patenkinti augančius logistikos klientų ir galutinių naudotojų lūkesčius, e. prekybos paslaugų teikėjai turi greitai reaguoti į atsirandančias klaidas. Atsargų valdymas yra pagrindinė sandėlio valdymo sistemos (WMS) funkcija. Tačiau e. prekybos atveju, produktų informacijos ir užsakymų būsenos atnaujinimai turi būti prieinami realiuoju laiku ir labai tikslūs.
Siekiant užtikrinti patikimus ir lanksčius sandėliavimo procesus, sandėliuose turi būti tinkamai įrengti plotai, t. y. aukšti sandėliavimo stelažai ir platformos, kad būtų padidinti pajėgumai ir laikomų sandėliavimo vienetų (SKU) rūšių skaičius.
„Teikiant šiuolaikinės e. prekybos sandėliavimo paslaugas papildomai naudojamos SMS žinutės, el. paštas ar mobiliosios programos. Taip pat turime rūpintis grąžinimų logistika. Šalia atidaus užsakymų stebėjimo, prekių gavimo zonoje turi būti išskirtas atskiras plotas grąžinimų tvarkymo procesams. Nuolatinė analizė padeda nustatyti ir galiausiai sumažinti grąžinimo priežastis" , – pabrėžia Robert Szymańczak.
Błonie vietovėje Lenkijoje esantis „AsstrA“ sandėlis teikia platų pagrindinių paslaugų spektrą, pvz., sandėliavimo, prekių perkrovimo ir bendrųjų krovinių atrinkimo paslaugas, taip pat papildomas paslaugas, tokias kaip etikečių klijavimas, pakavimas ir grupinis pakavimas. Sandėliavimo zonos įranga yra visiškai pritaikyta tenkinti šiandieniniame e. prekybos sektoriuje veiklą vykdančių klientų poreikius.
Autorius: Kamila Rynkiewicz.