Przemysław Boroński
Ewa Trochimiuk
Negabaritinių krovinių vežimo srityje, kuri santykinai yra logistikos rinkos nišinis segmentas, sėkmė reikalauja aukščiausio lygio profesionalumo. Negabaritinių krovinių vežimo paslaugų poreikis yra reikšminga bendrosios logistikos rinkos dalis. 2021 m. rugsėjo pabaigoje ir spalio pradžioje „AsstrA“ vienam iš pagrindinių bendrovės klientų 2 geležinkelio vagonais pervežė krovinį, kurio bendras svoris buvo 125 tonos.
„Pervežimas vyko trimis etapais: gabenimas kelių transportu, atliktos operacijos terminale, t. y. krovinys perkrautas iš sunkvežimių ant geležinkelio platformų ir geležinkelių transportu pervežtas iš terminalo Vengrijoje į paskirties stotį. Pirmajame etape pristatėme krovinį į Vengrijos-Ukrainos pasienį specializuotomis keičiamosios bazės priekaboms, kuriose įrengtos specialios tvirtinimo sistemos ir atramos. Po to, kai vagonai buvo pristatyti į Vengrijos ir Ukrainos pasienį, jie buvo perkrauti ir pastatyti ant prieš tai paruoštų 1520 mm geležinkelio riedmenų vežimėlių. Iš ten geležinkeliu baigėme krovinio pervežimą į galutinę paskirties vietą“, – pasakoja „AsstrA-Associated Traffic AG“ Sunkiasvorių krovinių skyriaus vadovas Przemysław Boroński.
„Mums tai buvo ypatingas projektas, reikalaujantis patirties kelių ir geležinkelių transporto srityje derinimo. Kelių transporto srityje tokios rūšies krovinį vadiname negabaritiniu kroviniu. Geležinkelių transporto srityje tai vadiname ypatingu kroviniu, viršijančiu pakrovos gabaritą. Projektas buvo ypatingas ir mūsų klientui. Mūsų užduotis, be maršruto parinkimo, taip pat apėmė ir prieš tai ant 1520 mm riedmenų vežimėlių pastatytų pilnai sukomplektuotų vagonų pervežimą iš geležinkelio terminalo Vengrijos ir Ukrainos pasienyje. Atliekant šį pervežimą iš Vengrijos, pagrindinis iššūkis mums buvo vietos vežėjų geležinkelių transportu, taip pat pasienio ir muitinės tarnybų veiklos efektyvus koordinavimas“, – pabrėžia „AsstrA“ geležinkelių transporto vadybininkė Ewa Trochimiuk.
Įgyvendinant projektą, grupės ekspertai buvo atsakingi už viso transportavimo proceso planavimą ir vykdymą, įskaitant visų leidimų gavimą ir visų policijos, elektros tinklų valdytojų, troleibusų transporto operatorių ir kitų subjektų teikiamų būtinų pagalbinių paslaugų organizavimą. Projektas apėmė daug atsakomybės sričių, įskaitant pirminio pakrovimo organizavimą gamykloje, perkrovimo organizavimą geležinkelio terminale, krovinio būklės stebėjimą, muitinės procedūrų atlikimo užtikrinimą,1520 mm pločio vėžei pritaikytos geležinkelio platformos organizavimą, krovinio gabenimo priežiūrą visame transportavimo maršrute ir vagonų priėmimą paskirties stotyje. Projekto planavimas truko 3 mėnesius, ir jis buvo įvykdytas per 15 dienų. Dėl patirties ir kelių „AsstrA“ filialų komandų glaudaus bendradarbiavimo, krovinys buvo saugiai pristatytas galutiniam gavėjui viena diena anksčiau nei tikėtasi, tai įspūdingas rezultatas, kuriuo buvo labai patenkintas klientas.
Autorius: Aneta Kowalczyk.